Nieuwsbrieven ontwerpen en versturen

De titel van uw nieuwsbrief

In de titel kunt u het beste een onderwerp vermelden zoals bijvoorbeeld: seizoenscollectie, nieuwe producten, opruiming, kortingen, acties etc. U moet er voor zorgen dat uw klanten uw nieuwsbrief willen openen naast de rest van alle berichten en dat u iets te bieden heeft.

Een slecht voorbeeld van een titel is bijvoorbeeld: Nieuwsbrief Oktober. U kunt beter iets van de titel maken en er een onderwerp in vermelden zoals: 'Webwinkelnaam' - Nieuwe collectie vanaf vandaag verkrijgbaar!


Nieuwsbrieven ontwerpen en versturen

Wanneer kan ik mijn nieuwsbrief het beste versturen?

U kunt de nieuwsbrief op elk gewenste moment versturen. Sommige dagen zijn niet aan te raden zoals bijvoorbeeld op vrijdagmiddag als iedereen vrij is en andere dingen gaat doen. Als de lezer dan zijn e-mail leest op maandag moet uw nieuwsbrief concurreren met alle andere berichten van het weekend.

De beste dagen om uw nieuwsbrief te versturen zijn in het midden van de week. Maandag zijn veel mensen druk bezig met hun werk en op vrijdag werken er veel mensen niet of gaan eerder weg. U kunt het beste denken aan een tijdstip waarop de meeste mensen de belangrijkste taken hebben afgerond en tijd hebben om hun e-mail te lezen.

U kunt een nieuwe nieuwsbrief aanmaken en versturen in het beheerscherm van uw webwinkel onder 'Administratie' > 'Mailinglist'.


Nieuwsbrieven ontwerpen en versturen

Kortingen

In uw webwinkel is het mogelijk om diverse actie en couponcodes aan te maken. Door middel van actiecodes kunt u bijvoorbeeld seizoenskortingen geven aan uw klanten. Couponcodes kunnen slechts eenmalig worden gebruikt door één klant.

Een extra optie die u uw klanten kunt geven is bijvoorbeeld het verkopen van couponcodes van bijvoorbeeld € 10,- € 25,- of € 50,- euro als waardebonnen. Op deze manier kan iemand deze waardebon aan een vriend of vriendin cadeau doen. U breid op deze manier uw klantenbestand uit en u heeft een nieuwe klant gewonnen die wellicht meerdere aankopen zal doen in uw webwinkel.

Nadat u een actiecode heeft aangemaakt kunt u deze uiteraard ook vermelden in uw nieuwsbrief.