Administratie en klantenservice

Goede en snelle klantenondersteuning

Behalve dat de producten die u verkoopt in uw webwinkel in orde moeten zijn, moet u ook een goede ondersteuning bieden aan uw klanten. Bij een goede klantenondersteuning kunt u bijvoorbeeld denken aan:

  • Weet de klant hoeveel verzendkosten worden gerekend?
  • Weet de klant hoe lang het duurt voordat de bestelling wordt geleverd?
  • Mocht de klant een vraag hebben, wordt hier ook spoedig op gereageerd?
  • Is het gemakkelijk voor de klant om de weg in te vinden in uw webwinkel?
  • Worden bestellingen die retour worden gestuurd snel behandeld?
  • Worden de producten netjes verpakt en verstuurd?
  • Wordt er rekening gehouden met opvulmateriaal bij bijvoorbeeld breekbare producten?

Wat te doen bij retouren
Helaas kan het voorkomen dat een klant een bestelling plaatst met producten maar uiteindelijk niet tevreden is met het product. Het kan ook voorkomen dat de klant zich heeft vergist of dat u een verkeerd product heeft geleverd. Het is nooit leuk om een bestelling retour te ontvangen. Het is belangrijk dit wel op een goede manier af te handelen. Liever een bestelling minder dan een slechte recensie waardoor u klanten verliest. Vergeet niet om het retouradres toe te voegen op uw webwinkel ( u kunt dit eventueel vermelden onder 'Bedrijfsgegevens'. )

  • Controleer of alle producten van de bestelling zijn geretourneerd.
  • Controleer of alle producten van de bestelling nog in goede staat zijn.
  • Houd ten alle tijden uw klant op de hoogte.
  • Wees vlot met het terugstorten van een eventueel tegoed.
Vorige pagina pagina 24 van 24
Inhoudsopgave