Promotie en gevonden worden in zoekmachines

Google Adwords

Een van de meest gebruikte advertentieprogramma's is Google AdWords ( adwords.google.com ). Via Google AdWords kunt u zelf specifieke zoekwoorden opgeven die op uw webwinkel van toepassing zijn. Met Google AdWords plaatst u eenvoudig advertenties naast de zoekresultaten op Google. Zo komt u op het juiste moment bij een zoekopdracht naar uw product in contact met potentiële klanten.

U maakt uw advertenties
U maakt advertenties en kiest zoekwoorden. Dit zijn woorden of zinsdelen die relevant zijn voor uw bedrijf.

Uw advertenties worden op Google weergegeven
Als via Google wordt gezocht naar één van uw zoekwoorden, wordt uw advertentie mogelijk naast de zoekresultaten weergegeven. U bereikt op dat moment dus een doelgroep die al is geïnteresseerd in het product dat u verkoopt.

U werft klanten
Mensen kunnen gewoon op uw advertentie klikken om iets te kopen of meer over u te weten te komen. Deze geïnteresseerde klanten leiden vaker naar betaalde bestellingen. Ook ziet u een stijging in het aantal bezoekers die per dag uw webwinkel bezoeken.

Hierbij nog een aantal tips om de webwinkel te promoten:

  • Meld de webwinkel op zoveel mogelijk relevante websites aan als link ( denk aan de vele startpagina's, websites van collega's etc. )
  • Hoe meer links naar de website verwijzen, hoe hoger Google de webwinkel in de zoekresultaten zal plaatsen ( wat meer bezoekers betekent )
  • Installeer een teller in uw webwinkel zodat u goed kunt zien waar uw bezoekers vandaan komen en op basis van welke zoekwoorden.

In het veld 'Globale scripts' onder 'Instellingen' > 'Webwinkel instellingen' > tab: 'Scripts & koppelingen' kunt u codes van tellers e.d. invullen. Zoek naar 'Google Analytics' voor een goede gratis teller.